W jaki sposób możemy zmniejszyć koszty konserwacji statków i platform wiertniczych? Czy jest możliwe wydłużenie żywotności pędników? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, co możesz zrobić.
Większa manewrowość z pędnikiem azymutalnym
Rozwój napędu mechanicznego oraz konstrukcji pędników doprowadził do wymiany klasycznych sterów na statkach i platformach wiertniczych na pędniki azymutalne.
Pędnik azymutalny (nazywany również śrubosterem) to śruba o stałym skoku, umieszczona na obrotowej gondoli, napędzana silnikiem za pośrednictwem przekładni. Obrót gondoli o 360° wokół pionowej osi znacząco zwiększa manewrowość jednostek pływających, czyniąc to rozwiązanie coraz bardziej popularnym.
Wydłużona żywotność i redukcja kosztów
Armatorzy statków oraz operatorzy platform wiertniczych mogą wiele zyskać dzięki wykorzystaniu systemów monitorowania stanu układu napędowego. Nie tylko redukują koszty konserwacji, ale i wydłużają żywotność pędników.
Na statkach, na których jest wykorzystywany system monitoringu, można odstąpić od konieczności dokowania dla wykonania remontu klasowego. Zamiast tego, układ napędowy jest konserwowany zgodnie z zaleceniami producenta, a przeglądy generalne są planowane w razie potrzeby.
Uszkodzenie łożyska (korozja) spowodowane przez zbyt dużą ilość wody w oleju
OILAN A4 - ważny element monitoringu stanu napędu
Zawartość wody w oleju smarowniczym w morskich układach napędowych jest zazwyczaj bardzo wysoka. Po przekroczeniu punkt nasycenia oleju, jej nadmiar pojawia się w postaci wody wydzielonej. W takim przypadku, przyrządy mierzące tylko wilgotność względną oleju, czyli ilość wody rozpuszczonej, zawodzą.
Analizator zawartości wody w oleju OILAN A4 wykonuje pomiar absolutnej zawartości wody bezpośrednio w wartościach „ppm” (ilości cząsteczek wody na milion cząsteczek oleju). Dzięki temu dokładna ilość wody w oleju jest zawsze znana, nawet powyżej punktu nasycenia, a ochrona przed jej działaniem bardziej skuteczna.
Upewnij się, że mierzysz absolutną zawartość wody w oleju
Wilgotność względna oleju wzrasta wraz ze zwiększającą się zawartością wody i osiąga 100% w punkcie nasycenia. Pomiar absolutnej zawartości wody w oleju jest wykonywany dalej po przekroczeniu punktu.
Bohater historii:
Cechy:
- Pomiar absolutnej ilości wody w oleju (ppm)
- Dla olejów mineralnych oraz niektórych olejów syntetycznych
- Zakres pomiarowy do 5 000 lub 20 000 ppm
- Dokładność ± 30 ppm
- Łatwy w obsłudze
- Łatwy w montaż
- Pomiar ciągły on-line
- Współpraca z systemami sterowania
- Wyjście 4-20 mA
- Przekaźniki alarmowe
- Monitoring i kalibracja przy pomocy oprogramowania Kytola
Typowe zastosowania:
Układy napędowe statków | Platformy wiertnicze | Układy smarowania w maszynach papierniczych | Huty | Górnictwo
Add comment